ראשי הישיבות הדתיות לרוה"מ: "הקיצוץ במעונות היום – זלזול בערך לימוד התורה"

אבי יעקב 1 Comment on ראשי הישיבות הדתיות לרוה"מ: "הקיצוץ במעונות היום – זלזול בערך לימוד התורה"

'איגוד ראשי הישיבות הגבוהות' של הציונות הדתית בפנייה לראש הממשלה, על רקע הקיצוץ בתקציבי מעונות היום ללומדי תורה: "מדובר בהפרה חמורה מאוד של הסטטוס קוו, ובצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בתלמוד תורה ערך מרכזי בחייהם"

ראש הממשלה, נפתלי בנט צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'איגוד ראשי הישיבות הגבוהות' של הציונות הדתית שיגר היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה, נפתלי בנט נגד הקיצוץ עליו הודיע שר האוצר, אביגדור ליברמן בתקציבי מעונות היום.

"היום פורסם כי שר האוצר מקדם שינוי במבחני התמיכה של משרד הכלכלה לסבסוד המדינה במעונות יום, כך שלימודים בישיבה ובכולל לא ייחשבו כלימודים לצורך קבלת דרגת הנחה לסבסוד עלות הילדים ורק לימודים באוניברסיטה יחשבו כלימודים", כתבו באיגוד "מדובר בהפרה חמורה מאוד של הסטטוס קוו העדין, בצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך
לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בתלמוד תורה ערך מרכזי בחייהם".

"צעד זה יהווה מכה כלכלית וקיומית למשפחות בני הישיבות מן השכבות החלשות ביותר", הוסיפו במכתב. "פגיעה זו מצטרפת למשבר הכלכלי החמור ממנו סובל עולם הישיבות הן בשל הקיטון בשיעור כ-60% בתמיכת המדינה בישיבות בשל היעדר התקציב, והן בשל ירידה דרסטית בהיקפי התרומות הנובע ממשבר הקורונה".

"בפועל, ירד התשלום המועבר עבור משפחות האברכים לשפל והמלגה מסתכמת בסך של מאות שקלים בודדים, שאינם מספיקים לצרכי המשפחות הבסיסיים".

"אדוני ראש הממשלה", פנו באיגוד לבנט "שמענו בנאומים של כבודו ושל בכירים אחרים בממשלה, את המחויבות לשמור על אחדות העם והמחויבות האישית שלך לשלמות עולם התורה. שמחנו לראות שהצהרות אלו קיבלו ביטוי בהסכם הקואליציוני במספר סעיפים ובין היתר בסעיף 24, המחייב לשמור על הסטטוס קוו בסוגיות בעלות זיקה לענייני דת ומדינה לרבות בענייני תלמידי ישיבות".

"אנו קוראים לך כראש הממשלה של מדינת ישראל להוביל מדיניות אחראית וממלכתית של כיבוד המגזרים השונים, כבוד ומחויבות למסורת בת אלפי שנים של ערך לימוד התורה, לאחדות החברה הישראלית ולעולם התורה. אנו פונים אליך בבקשה כי תבטל הנחיה רעה זו ותפעל לאיזון גורמים הפועלים בממשלה באופן לא אחראי", נכתב בפנייתם.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ליברמן לא ינהל לנו את החיים אף אברך לא יסגור את הגמרא ימצאו פתרון לגנים כל 5 אמהות ישמרו בתורנות יום על החמש בבקשה גן ללא תשלום בכלל🤣